onsdag 23 november 2016

Morgonrutiner

De senaste veckorna har min morgonrutin innefattat att besöka en av våra befjädrade gäster. Den är rätt liten, kattugglan, liten och mild. Storleken indikerar att det är en pojke. Vilda djur har också personlighet, somliga mer än andra.



Varje morgon ska han ha sin medicin, i hopp om att ögat ska bli bra efter kraschen som ledde till att vi fick in honom. Är det arbetsdag, så får han medicin innan jag åker till tågstationen. Är det helgdag går jag och lägger mig igen efteråt. 

Bättre har det blivit - bara ett svagt streck kvar efter abscessen i ögonkroppen. Filtret på bilden nedan gör att det syns rätt tydligt.



Vi pausar antibiotikan nu, och ger bara en snäll ögonsalva. Inom kort vet vi om kuren tagit, och om vi kan släppa honom.

Optimistisk. Kommer att sakna den stillsamma stunden där några timmar innan solen stått upp.

1 kommentar:

  1. Samtidigt som jag är aningen avundsjuk på alla underbara djur du får närkontakt med så är jag väldigt imponerad över att du orkar för jag förstår att det inte är en enstaka ekorre då och då utan ganska många små som får hjälp hela tiden. Och det är tur!

    SvaraRadera

Blogspots kommentarfunktion har visat sig vara lite skakig - om du inte lyckas kommentera med något standardkonto, testa gärna som anonym, eller med e-postadress/webbplats!

(Alla kommentarar granskas innan publicering, kan ta några timmar.)