torsdag 16 oktober 2014

En liten melodi

Jag gillar musik. Eller, egentligen är ordet "gillar" aningen för svagt. Jag älskar musik. Inte alltid like mycket, och inte alla typer, men musik är viktigt för mig.

Jag spelar lite också. Typ glad amatör. Gitarr, tinwhistles, bas, lite bluesmunspel. Och sedan i somras också ukulele.

Den lilla fyrsträngiga saken är anspråkslös. Många tar den inte på allvar. Dem om det.

Det har blivit lite på modet senare tiden, detta med ukulele. Någonstans djupt där inne i mig sitter det en "jag vill vara UNIIIIIIK"-tonåring och skriker, men ärligt talat så har jag blivit för gammal att bry mig. Jag spelar ändå.

Det här lilla stycket är tillägnat mina tre underbara systrar, som jag inte sett på allt för lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogspots kommentarfunktion har visat sig vara lite skakig - om du inte lyckas kommentera med något standardkonto, testa gärna som anonym, eller med e-postadress/webbplats!

(Alla kommentarar granskas innan publicering, kan ta några timmar.)